2020-01-22 07:56 vz.lt
Trečiadienį Klaipėdos uoste laukiama pirmojo po trejų metų pertraukos Baltarusijai skirto naftos krovinio iš Norvegijos.
Tanklaivis „Breiviken“ vakare turėtų prisišvartuoti prie bendrovės „Klaipėdos nafta“ terminalo. Iš jo naftos žaliava bus perkrauta į geležinkelio cisternas ir gabenama į Baltarusiją.
„Klaipėdos naftos“ atstovė Orinta Barkauskaitė BNS sakė, kad naftos produktų eksportui skirtas terminalas retai perkrauna importuotą naftą į geležinkelio cisternas, tokia paslauga, anot jos, yra netipinė.
„Klaipėdos nafta“ pernai yra perkrovusi vieną tanklaivį su chloru užteršta rusiška nafta, skirta naftos perdirbimo gamyklai „Orlen Lietuva“.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Tomas Digaitis BNS sakė, kad paskutinį kartą naftą, atplukdytą vienu tanklaiviu, per Klaipėdos uostą į Baltarusiją geležinkeliai gabeno 2017 metais.
Pasak jo, naują krovinį „Lietuvos geležinkeliai“ iki Baltarusijos sienos gabens maždaug dvi savaites, po 90 vagonų per parą.
„Klaipėdos naftos“ naftos verslo direktorius Giedrius Sabaliauskas BNS teigė, kad daugiau užklausų iš Baltarusijos dėl naftos importo įmonė kol kas neturi. Jis pridūrė, kad per terminalą teoriškai būtų galima perkrauti iki 3 mln. tonų žaliavinės naftos per metus.
Trečiadienį Klaipėdos uoste laukiama pirmojo po trejų metų pertraukos Baltarusijai skirto naftos krovinio iš Norvegijos.
Tanklaivis „Breiviken“ vakare turėtų prisišvartuoti prie bendrovės „Klaipėdos nafta“ terminalo. Iš jo naftos žaliava bus perkrauta į geležinkelio cisternas ir gabenama į Baltarusiją.
„Klaipėdos naftos“ atstovė Orinta Barkauskaitė BNS sakė, kad naftos produktų eksportui skirtas terminalas retai perkrauna importuotą naftą į geležinkelio cisternas, tokia paslauga, anot jos, yra netipinė.
„Klaipėdos nafta“ pernai yra perkrovusi vieną tanklaivį su chloru užteršta rusiška nafta, skirta naftos perdirbimo gamyklai „Orlen Lietuva“.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Tomas Digaitis BNS sakė, kad paskutinį kartą naftą, atplukdytą vienu tanklaiviu, per Klaipėdos uostą į Baltarusiją geležinkeliai gabeno 2017 metais.
Pasak jo, naują krovinį „Lietuvos geležinkeliai“ iki Baltarusijos sienos gabens maždaug dvi savaites, po 90 vagonų per parą.
„Klaipėdos naftos“ naftos verslo direktorius Giedrius Sabaliauskas BNS teigė, kad daugiau užklausų iš Baltarusijos dėl naftos importo įmonė kol kas neturi. Jis pridūrė, kad per terminalą teoriškai būtų galima perkrauti iki 3 mln. tonų žaliavinės naftos per metus.
Baltarusijos naftos eksporto bendrovė BNK apie 80.000 tonų naftos importuos iš Norvegijos Johano Sverdrupo telkinio, naujienų agentūrai „Reuters“ anksčiau pranešė BNK kontroliuojantis Baltarusijos valstybinis koncernas „Belneftechim“.
Nafta bus skirta naftos perdirbimo gamyklai „Naftan“.
Maskvai ir Minskui nepasiekus susitarimo dėl naftos tiekimo 2020 metais sąlygų, Rusija nuo sausio 1 dienos sustabdė naftos tiekimą Baltarusijos gamykloms, po kelių dienų tiekimas buvo iš dalies atnaujintas.
Baltarusijos valdžia skelbė, kad naftos importo pasiūlymus išsiuntė Baltijos šalims, Lenkijai, Ukrainai, Kazachstanui ir Azerbaidžanui.
Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka antradienį pareiškė, kad šalis sieks, jog iš Rusijos įsivežama nafta sudarytų 30-40% viso jos poreikio, o po 30% naftos ji turėtų importuoti per Baltijos šalis ir Ukrainą.
Pernai Baltarusija iš Rusijos importavo 17,6 mln. tonų naftos.
Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius BNS pirmadienį sakė, kad Lietuva gali pasiūlyti Baltarusijai alternatyvą tiek naftos, tiek dujų importui iš Rusijos. Šiuos klausimus ministras numato aptarti per vasario pradžioje planuojamą vizitą Minske.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą